06.30.2016

Развіццё рынкавых адносін прывяло да перанасычэння рынку таварамі і паслугамі, на практыцы не адрознымі па якасці і спажывецкіх уласцівасцях. У тавараў у кожнай цэнавай катэгорыі аднолькавая карыснасць, падобныя ўласцівасці і характарыстыкі.

Не моцна адрозніваецца тэрмін выкарыстання і надзейнасць прадуктаў. Але як ва ўмовах жорсткай канкурэнцыі кампаніям прадаваць свае тавары? Адказ просты - брэндынг.

Создание бренда

Фарміраванне ладу кампаніі ў вачах спажыўцоў

Пад брэндам спажывец мае на ўвазе гандлёвы знак, які адлюстроўвае індывідуальны вобраз кампаніі. Брэндынг, ці ж стварэнне фірмовага стылю - першачарговая задача маркетолагаў малады фірмы, мэта якой дапамагчы спажыўцу ідэнтыфікаваць новую фірму сярод сотняў іншых канкурэнтаў. Стыль стварае пазітыўнае меркаванне аб тавары і фармуе доўгатэрміновую эмацыйную сувязь з спажыўцом. Ўмацаваецца давер кліента і ствараецца адчуванне эксклюзіўнасці прадуктаў кампаніі.

Ролю брэндынгу ў прыбытку кампаніі ўзмацнялася разам са зрушэннем дабаўленай кошту на прадукт з фізічных уласцівасцяў ў метафізічную вобласць. Рынкавы кошт рэчаў цяпер вызначацца ў большай меры не якасцю самога тавару, а якасцю эмоцый, якія дастаўляюцца спажыўцу ўладаннем унікальнай таварнай маркай. Сёння брэнд - галоўны матэрыяльны актыў карпарацый: у кампаніі Coca Cola суадносіны нематэрыяльных і матэрыяльных актываў роўна 96: 4.

Яскравы прыклад - кампанія Apple. Надкусанное яблык вядомая кожнаму і асацыюецца з якаснымі, надзейнымі і прэстыжнымі гаджэтамі і смартфонамі. У свеце дзясятак гаджэтаў, ня якія саступаюць, а часам і праўзыходных якасцю дзецішча Стыва Джобса. Але пакупнік адчайна рвецца пераплаціць грошы за тэхніку Apple і красавацца лагатыпам з надкусаная яблычкам.

Стварэнне магутнага брэнда

Прадуманы брэндынг - гэта непераадольнае жаданне скарыстацца паслугай або набыць тавар кампаніі. Галоўныя складнікі канкурэнтнай гандлёвай маркі - імя, ўпакоўка, фірмовы стыль і розныя носьбіты, якія транслююць ідэю брэнда.

Этапы создания бренда

Стварэнне брэнда ўмоўна дзеліцца на этапы :

  1. Аналіз рынку - важна вызначыць, хто стане вашай мэтавай аўдыторыяй.
  2. Планаванне - даследаванне пераваг спажыўцоў, аналіз канкурэнтаў, пазіцыянаванне бізнесу.
  3. Фарміраванне стылю. Нэймінг - стварэнне імя маркі, які адлюстроўвае філасофію кампаніі і задавальняе шэрагу юрыдычных, маркетынгавых і лінгвістычных крытэраў. Стварэнне візуальнай ідэнтыфікацыі кампаніі з дапамогай канструявання лагатыпа, Фірменнага знака, іншых графічных элементаў.
  4. Распрацоўка брэнд-бука Стварэнне комплекснай карціны - сутнасці, каштоўнасці, пазіцыі і місіі кампаніі, а таксама яе філасофіі.
  5. Прасоўванне і ацэнка эфектыўнасці брэндынгу.

Пазнаванае імя ствараецца не ў душных кабінетах. Яно адкладаецца ў падсвядомасці людзей, таму важна першапачаткова правільна сфармаваць ідэю і стварыць моцную аснову для эфектыўнага ўспрымання. Паспяховы прадукт ствараецца не месяц, і не год, на раскрутку імя кампаніі сыходзяць дзесяцігоддзі. Змена канцэпцыі і філасофіі бізнесу адбываецца рэдка, тонка і далікатна.

Крамка які прадае каву ў зернях, заснаваны прыяцелямі-настаўнікамі ў Сіэтле, сёння ператварыўся ў самую буйную, пазнавальную і прыбытковую кампанію ў свеце - Starbucks. Лагатып з доўгавалосай русалкай вядомы ўсім свеце, а сетка кавярняў ахоплівае 67 краін свету.

Іншыя артыкулы па тэме:
Артыкул
Налада рэкламы ў Google Adwords

Google Ads – сістэма налады рэкламы для паказаў у выдачы пошуку Google і на старонках сайтаў-партнёраў пошукавіка, якія ўваходзяць у Кантэкстна-медыйную сетку (КМС).

Артыкул
Налада рэкламы ў Яндэкс.Дырэкт

Яндэкс Дырэкт – магутны інструмент прасоўвання бізнесу. Яго функцыянал – паказы рэкламы зацікаўленым карыстальнікам.