Што такое брендбук?
У айчынным бізнэсе ўжо даўно асвоіліся і замацаваліся такія паняцці як гандлёвая марка, лагатып, фірмовы стыль, рэкламная кампанія. Але, на жаль нават спецыялісты рэкламнага справы яшчэ толкам не зразумелі ўсю сутнасць брэндынгу. Бо калі задаецца пытанне аб фірменным стылі кампаніі работніку, ён адказвае: “фирменный колер сіні, а лагатып нельга трансформировать”.
Уся прычына такой недасведчанасці крыецца ў засакрэчанасці канчатковага прадукту. Усё можна растлумачыць тым, што брендбуки – гэта прадукт выключна прадукт ўнутранага карыстання, які трымаецца ў строгім сакрэце. Хоць некаторыя кампаніі і распавядаюць ва ўсіх падрабязнасцях аб сваім фірменным стылі на розных выставах, але як паказвае практыка, ні адна кампанія яшчэ не выставіла свой брендбук на ўсеагульны агляд. Далей мы дэталёва паспрабуем разабрацца ў пытанні: навошта патрэбныя брэнд букі і з чаго яны складаюцца. Перад тым, як перайсці уласна да апісання, давайце пазнаёмімся з агульнымі тэрмінамі, якія мы будзем ўжываць у працэсе абмеркавання.
І так, у першую чаргу брэнд бук мяркуе апісанне сутнасці брэнда, а не гандлёвай маркі. На жаль, у Беларусі прынята лічыць брендбук апісаннем лагатыпа, які па іроніі лёсу, як правіла, з'яўляецца гандлёвай маркай. На першых старонках брендбука ў большасці выпадкаў размяшчаюць поўнае апісанне маркі, у якое ўваходзіць :
- Фірмовы шрыфт ;
- Лагатып ;
- Пералік паслуг і накіраванасць кампаніі.
Паколькі строгіх правілаў ў афармленні брендбука у прынцыпе не існуе, у большасці выпадкаў гэта – унікальнае творчасць дызайнераў. Адсутнасць жорсткіх рамак можна растлумачыць, тым што, брэнд бук ствараецца спецыяльна пад пэўную кампанію, у якой свае паслугі, тавары і сэрвісы. Існуе меркаванне, што наяўнасць брендбука прадугледжвае зніжэнне выдаткаў у рэкламнай кампаніі. У дадзеным пытанні неабходна разумець розніцу ў тэрмінах: «оптимизация» і «снижение». Пры ўмелым выкарыстанні брендбук дапамагае аптымізаваць кампанію, то ёсць зрабіць яе прасцей і больш эфектыўна, але ніяк не ўплывае на зніжэнне выдаткаў. І апошняе патрабаванне да брэнд буку – кіравальнасць. Кожны брендбук павінен быць лёгка кіраваным, гэта значыць ён павінен быць разлічаны на разуменне абсалютна ўсімі супрацоўнікамі кампаніі, у залежнасці ад іх ўзроўню. У адваротным выпадку брендбук проста бескарысны. Вось мы ў агульных рысах разабралі, што сабой уяўляе брендбук, і яго асноўнае прызначэнне, спадзяемся, што дадзеная інфармацыя хоць неяк дапамагла вам разабрацца ў дадзеным пытанні.