03.22.2013

У айчынным бізнэсе ўжо даўно асвоіліся і замацаваліся такія паняцці як гандлёвая марка, лагатып, фірмовы стыль, рэкламная кампанія. Але, на жаль нават спецыялісты рэкламнага справы яшчэ толкам не зразумелі ўсю сутнасць брэндынгу. Бо калі задаецца пытанне аб фірменным стылі кампаніі работніку, ён адказвае: “фирменный колер сіні, а лагатып нельга трансформировать”.

Создание брендбука компанииВось менавіта для сістэматызацыі такой інфармацыі былі і створаны брендбуки – даведнікі па фірменнага стылю.

Уся прычына такой недасведчанасці крыецца ў засакрэчанасці канчатковага прадукту. Усё можна растлумачыць тым, што брендбуки – гэта прадукт выключна прадукт ўнутранага карыстання, які трымаецца ў строгім сакрэце. Хоць некаторыя кампаніі і распавядаюць ва ўсіх падрабязнасцях аб сваім фірменным стылі на розных выставах, але як паказвае практыка, ні адна кампанія яшчэ не выставіла свой брендбук на ўсеагульны агляд. Далей мы дэталёва паспрабуем разабрацца ў пытанні: навошта патрэбныя брэнд букі і з чаго яны складаюцца. Перад тым, як перайсці уласна да апісання, давайце пазнаёмімся з агульнымі тэрмінамі, якія мы будзем ўжываць у працэсе абмеркавання.

Брендбук (brandbook) – з'яўляецца даведнікам які апісвае асноўныя пазіцыі брэнда, і прынцыпы яго прасоўвання на рынку.
Гайдлайн (guideline) – набор правіл па афармленні інфармацыйнай і рэкламнай прадукцыі, мяркуе наяўнасць правіл па афармленні офіса, вэб-сайта і працы з персаналам.
Лагатып – гэта элемент фірмовага стылю, унікальны графічны знак, ідэнтыфікавалы канкрэтны брэнд або кампанію на рынку.
Гандлёвая марка – гэта як раз тая самая канструкцыя, якую ў народзе прынята называць лагатыпам. Яна ўяўляе сабой сукупнасць знака і лагатыпа. Напрыклад, надпіс Адидас - гэта лагатып, а значок – гандлёвы знак, што ў сукупнасці і з'яўляецца гандлёвай маркай.
Айдентика. Як паказвае вопыт, гандлёвая марка, гэта не самы вядомы элемент у рэкламным паведамленні. Дадзенае паняцце вызначае правільны падбор малюнкаў, кветак і іншага кантэнту. Айдентика, па сутнасці з'яўляецца асноватворным паняццем ст стварэнні брендбука.

І так, у першую чаргу брэнд бук мяркуе апісанне сутнасці брэнда, а не гандлёвай маркі. На жаль, у Беларусі прынята лічыць брендбук апісаннем лагатыпа, які па іроніі лёсу, як правіла, з'яўляецца гандлёвай маркай. На першых старонках брендбука ў большасці выпадкаў размяшчаюць поўнае апісанне маркі, у якое ўваходзіць :

  • Фірмовы шрыфт ;
  • Лагатып ;
  • Пералік паслуг і накіраванасць кампаніі.

Паколькі строгіх правілаў ў афармленні брендбука у прынцыпе не існуе, у большасці выпадкаў гэта – унікальнае творчасць дызайнераў. Адсутнасць жорсткіх рамак можна растлумачыць, тым што, брэнд бук ствараецца спецыяльна пад пэўную кампанію, у якой свае паслугі, тавары і сэрвісы. Існуе меркаванне, што наяўнасць брендбука прадугледжвае зніжэнне выдаткаў у рэкламнай кампаніі. У дадзеным пытанні неабходна разумець розніцу ў тэрмінах: «оптимизация» і «снижение». Пры ўмелым выкарыстанні брендбук дапамагае аптымізаваць кампанію, то ёсць зрабіць яе прасцей і больш эфектыўна, але ніяк не ўплывае на зніжэнне выдаткаў. І апошняе патрабаванне да брэнд буку – кіравальнасць. Кожны брендбук павінен быць лёгка кіраваным, гэта значыць ён павінен быць разлічаны на разуменне абсалютна ўсімі супрацоўнікамі кампаніі, у залежнасці ад іх ўзроўню. У адваротным выпадку брендбук проста бескарысны. Вось мы ў агульных рысах разабралі, што сабой уяўляе брендбук, і яго асноўнае прызначэнне, спадзяемся, што дадзеная інфармацыя хоць неяк дапамагла вам разабрацца ў дадзеным пытанні.

Іншыя артыкулы па тэме:
Артыкул
Налада рэкламы ў Google Adwords

Google Ads – сістэма налады рэкламы для паказаў у выдачы пошуку Google і на старонках сайтаў-партнёраў пошукавіка, якія ўваходзяць у Кантэкстна-медыйную сетку (КМС).

Артыкул
Налада рэкламы ў Яндэкс.Дырэкт

Яндэкс Дырэкт – магутны інструмент прасоўвання бізнесу. Яго функцыянал – паказы рэкламы зацікаўленым карыстальнікам.