Вэб-аналітыка як інструмент аптымізацыі сайта
Пачынаючы працаваць з вэб-сайтамі, варта памятаць пра неабходнасць правядзення аналізу паказчыкаў эфектыўнасці. Гэта дапаможа зразумець, як паводзяць сябе наведвальнікі рэсурсу, вызначыць эфектыўнасць праводзімай работы, ўкладання грашовых сродкаў у аптымізацыю сайта.
Эфектыўнае прасоўванне сайтаў немагчыма без стараннага аналізу, які лепш пачынаць з простых і бясплатных метадаў. Пры гэтым варта памятаць пра некаторыя арыенцірах, якія дапамогуць пазначыць аб'ём працы :
- мэта стварэння рэсурсу, яго працы ;
- неабходнасць вымярэння тых ці іншых паказчыкаў ;
- засяроджванне на адным паказчыку, якім можа стаць колькасць наведвальнікаў ;
- неабходнасць уліку вынікаў у далейшай працы.
Гэта асноўныя прынцыпы, Якіх варта прытрымлівацца, пачынаючы аналітычную працу. Акрамя іх важна ведаць наступную інфармацыю, што дапаможа правільна выкарыстоўваць ключавыя паказчыкі эфектыўнасці работы вэб-рэсурсу :
- Старонка ўваходу на сайт (вынікі пошуку браўзэра, банэрная рэклама, спасылкі з сайта-партнёра) ;
- Старонка выхаду (апошняя старонка, на якой быў карыстальнік перш, чым пакінуць сайт) ;
- Новыя наведвальнікі і паўторныя наведвання ;
- Колькасць праглядаў за адно наведванне (дазваляе даведацца, колькі ён правёў часу на сайце, наколькі зручным і простым з'яўляецца інтэрфейс рэсурсу, якасныя Ці на ім размешчаны матэрыялы).
Таксама важныя такія паказчыкі, як :
- Каэфіцыент эфектыўнасці наведвання сайта, канверсіі, які паказвае якія дзеянні, якія адпавядаюць мэтам рэсурсу (запаўненне формаў, падпіска, загрузка справаздачнасці, купля), былі здзейснены пэўнай часткай наведвальнікаў. Разлічыць яго дастаткова проста: трэба колькасць дзеянняў падзяліць на колькасць наведвальнікаў, пасля чаго памножыць вынік на 100%. Адзначым, што калі канверсія складае 1-3%, то гэта ўжо нядрэнны вынік. Калі ж канверсія ніжэй за 1%, то трэба ўшчыльную заняцца пытаннем ўдасканалення старонак вэб-рэсурсу.
- Ключавыя словы, ключавыя запыты, важнасць адсочвання якіх абумоўлена дадзенымі Keyword Discovery, якія паведамляюць пра тое, што больш за 80% усіх здзелак, заключаных на прасторах інтэрнэту, пачынаюцца з ўводу карыстальнікам цікавіць яго запыту ў пошукавай радку браўзэра. Веданне таго, што менавіта шукаюць вашыя патэнцыйныя кліенты, дазваляе пісьменна аптымізаваць сайт, дадаваць на яго матэрыялы, якія будуць ім цікавыя.
- Самыя наведвальныя вэб-старонкі. Стварэнне сайта мае на ўвазе стварэнне самых розных старонак, а аптымізацыя вэб-рэсурсу павінна быць накіравана менавіта на тыя з іх, якія найбольш цікавыя аўдыторыі. Накіроўваючы свае намаганні на іх, вы зможаце хутка вывесці вэб-рэсурс на першыя пазіцыі.
Звярніце ўвагу і на крыніцы трафіку і іх каэфіцыент эфектыўнасці, адразу падзеліце іх на тыпы :
- Непасрэдны трафік – набраны з клавіятуры адрас сайта, пераход на яго з закладак.
- Пераход з іншага сайта, рэкламнага банэра, спасылкі з блога, сайта-партнёра.
- Пераход з вынікаў, якія паказваюць пошукавыя службы.
- Трафік, атрыманы з праводзяцца маркетынгавых кампаній.
Аналіз вынікаў дазволіць зразумець, на якой трафік лепш накіраваць намаганні, на што арыентаваць рэкламную падтрымку.