Стварэнне фірмовага стылю
Стварэнне ўдалага фірмовага стылю – даволі складаная і важная задача для кожнага развіваецца прадпрыемства ці арганізацыі. Калі пагрузіцца ў гісторыю, то можна ўбачыць, што некаторыя элементы фірмовага стылю выкарыстоўваліся яшчэ ў самыя старажытныя часы. Да прыкладу, возьмем таўро нейкага вядомага майстра. Такі знак паказваў на сапраўднасць вырабы і на самога аўтара. Купляючы тую ці іншую рэч, чалавек заўсёды звяртаў увагу на гэты знак.
У нашы дні наяўнасць уласнага фірмовага стылю або, прасцей кажучы – брэнда, вельмі неабходна для кожнай развіваецца кампаніі. Каб пераканацца ў важнасці пытання, можна проста ўспомніць аб сусветных вядомых брэнды: Marlboro, BMW, Coca Cola, Puma, Nike. Такім чынам, становіцца зразумела, што фірмовы стыль – гэта адметны знак фірмы, які прадстаўлены на ўсеагульны агляд. Вынікам прафесійна распрацаванага фірмовага стылю з'яўляецца паспяховае становішча на рынку абсалютна любога тавару ці паслугі, нават у самых жорсткіх умовах канкурэнцыі. Акрамя ўсяго гэтага фірмовы стыль спрыяе адукацыі унікальнага іміджу тавару або фірмы.
Для таго каб дасканала зразумець перавагі і неабходнасць фірмовага стылю, неабходна зразумець саму яго сутнасць. Першы і, мабыць, самы галоўны момант у стварэнні фірмовага стылю - крэатыўнасць ідэі. Уся сутнасць заключаецца ў тым, каб зрабіць яго лёгка і хутка запамінальным. Часцей за ўсё дызайнеры звяртаюцца да стварэння карцінкі-лагатыпу, чым проста тэксту, паколькі малюнак адкладаецца ў памяці нашмат лепш. Таксама важна каб лагатып быў лёгка маштабуюцца.
Да асноўных кампанентаў фірмовага стылю можна аднесці наступныя пазіцыі. Першае - гэта таварны знак, які ўяўляе сабой уласна назву фірмы, выкананае ў эксклюзіўнай манеры. Другі складнік фірмовага стылю – гэта ўмоўнае абазначэнне прадукту пэўнымі фірмовымі кветкамі, шрыфтамі і слоганам. Акрамя лагатыпа у склад фірмовага стылю ўваходзіць фірмовы блок, які змяшчае запамінальны слоган і лагатып.
Сам працэс стварэння фірмовага стылю можна апісаць у двух словах, аднак, на самай справе, гэта доўгая і змястоўная праца, якой павінны займацца выключна прафесіяналы. Усё пачынаецца з стварэння крэатыўнай ідэі і распрацоўкі эскізаў і слогана. Пасля гэтых этапаў ідзе тэставанне стылю. У выпадку, калі ўсе патрабаванні адказваюць пажаданням і патрабаванням кліента, арганізоўваецца прэзентацыя фірмовага стылю, і ўжо толькі пасля гэтага ён атрымлівае права на існаванне.