Колькі каштуюць лагатыпы розных кампаній?
Вельмі цікавая інфармацыя трапілася мне на вочы. Хто ведае, колькі каштавала распрацоўка лагатыпаў для самых вядомых у свеце кампаній? Можна меркаваць, што дзясяткі тысяч даляраў, а то і сотні, аднак гэта не заўсёды.Такім чынам, пачнем з карпарацыі, якая вядомая кожнаму кампутарнаму карыстачу – Microsoft.
Распрацоўка яе новага лагатыпа абышлася ў цэлых … 0 даляраў. Менавіта так, бо кампанія стварала яго ўласнымі сіламі, не звяртаючыся па дапамогу да іншым спецыялістам.
Кампанія Google таксама не стала марнавацца на распрацоўку свайго лагатыпа Першы яго варыянт выйшаў «из-пад пера» аднаго з яе са-заснавальнікаў – Сяргея Брына, які выдаткаваў частку свайго часу для працы ў бясплатным графічным рэдактары GIMP .. Ці варта казаць, што на стварэнне не было выдаткавана ні капейкі. Наступнымі версіямі лагатыпа для Google займалася дызайнер – Рут Кедар, якая была сяброўкай Брына яшчэ з часоў навучання ў Стэнфардскім універсітэце. Адпаведна, і далейшыя версіі лагатыпа былі для Google бясплатнымі.
Не плаціла за свой лагатып і сусветна вядомая кампанія Coca-Cola. Першы яе лагатып каштуе ўсяго 0 даляраў, паколькі быў прыдуманы партнёрам заснавальніка і бухгалтарам кампаніі – Фрэнкам Робінсанам. Ён доўга эксперыментаваў са шрыфтам і напісаннем, пакуль не спыніўся на тым варыянце, які ўсе мы бачым у рэкламе напояў ад Coca-Cola.
Далей ідуць кампаніі, якім давялося заплаціць такую-сякую суму за свае лагатыпы.
Такім чынам, усяго 15 даляраў аддаў Twitter за сваю «птичку». Стваральнікам яе быў брытанскі мастак Сайман Окслі.
За лагатып кампаніі Nike было выплачана крыху больш – 35 даляраў. Стваральніцай яго стала студэнтка Кэралін Дэвідсан, на курсе якой Філ Найт – ўладальнік кампаніі, выкладаў бухгалтарскае справа.
Цяпер пяройдзем да тых вядомым кампаніям, якія аддалі за свае лагатыпы некалькі тысяч даляраў.
Лагатып для міжнародных спаборніцтваў Гульні Садружнасці 2014 у Глазга абышоўся ў 95 тысяч даляраў. Распрацоўшчыкам стала дызайнерскае агенцтва Marque.
Кампанія NeXT аддала за пазнавальную па ўсім свеце карцінку крыху больш – 100 тысяч даляраў. Заказ для Стыва Джобса выконваў мастак Пол Рэнд.
Скандальны лагатып Алімпіяды 2012 у Лондане абыйшоўся ў 625 тысяч даляраў. Стваральнікамі лога, які выклікаў мноства намоў, сталі спецыялісты дызайнерскай кампаніі Wolff Ollins.
А цяпер прадстаўляем вам кампаній-мільёншчыкаў.
Такім чынам, сустракайце, кампанія Pepsi ў 2008 годзе заплаціла дызайнерам Arnell Group за абнаўленне лагатыпа 1 мільён долараў.
За лагатып кампаніі BBC было аддадзена 1,8 мільёна даляраў у 1997 годзе.
І рэкорд па суме, выплачанай за лагатып, пабіла кампанія BP. У 2008 годзе яна аддала за яго сапраўды велізарную суму – 211 мільёнаў даляраў. Пакуль што пабіць гэты рэкорд не змог ніхто.
Калі вы хочаце даведацца кошт распрацоўкі лагатыпа вашай кампаніі, вы можаце звязацца з намі у любы зручны для вас час.