Кіраўніцтва для маркетолагаў: тэстуем мэтавую старонку правільна
А / Б тэставанне, спліт тэставання – метад, які яшчэ не атрымае шырокага распаўсюджвання на айчынным рынку. Аднак на рынку ЗША і Еўропы ён стаў адным з самых лепшых і эфектыўных метадаў павышэння канверсіі сайта.
У гэтых краінах распрацоўка вэб-сайтаў ніколі не праходзіць без выкарыстання, у канчатковым рахунку, гэтага інструмента, які дазваляе зрабіць інтэрнэт-бізнэс яшчэ больш прыбытковым і эфектыўным. Кіраўніцтва да дзеяння напісана вельмі простым і даступным нават для пачаткоўцаў мовай, аднак і прафесіяналы нярэдка звяртаюцца да яго, каб асвяжыць у памяці некаторыя моманты.
Сакрэт высокай канверсіі: у чым ён заключаецца
Паляпшэнне кантэнту і дызайну сайта – дзве пазіцыі, якія патрабуе аднолькава высокай увагі , асабліва калі галоўная мэта вэб-рэсурсу ператварыць патэнцыйных пакупнікоў у рэальных. Аднак вопытныя вэб-спецыялісты кажуць пра тое, што добры кантэнт значыць усё ж крыху больш, чым прыгожы дызайн, паколькі наведвальнікі заўсёды чытаюць тое, што напісана на старонках сайтаў. Чым пісьменней, глыбей і больш зразумела будзе выкладзена інфармацыя, тым больш шанцаў, што наведвальнік вырашыць зрабіць куплю менавіта ў вас.
Спліт тэставанне – самы просты спосаб праверкі кантэнту. З яго дапамогай вы зможаце без лішніх страт часу і грошай даведацца, якім павінен быць кантэнт, якія загалоўкі прыцягнуць увагу наведвальнікаў, як зрабіць правільны выбар іншых элементаў.
Спліт тэставанне мае свае ўласныя нюансы, пра якія варта ведаць. Напрыклад, 7 галоўных элементаў, без якіх вам не абысціся, калі вы вырашыце скарыстацца гэтым інструментам, пачаўшы прасоўванне вэб-сайта:
- Загаловак – павінен прыцягваць увагу, падштурхоўваць іх да працягу чытання. Трэба будзе тэставаць не толькі варыяцыі яго напісання ў сэнсавым плане, але таксама ня пакінуць без увагі памер шрыфта ;
- Тэкст прызыву да ажыццяўлення таго ці іншага дзеяння, звычайна куплі – правільная фармулёўка дазволіць яшчэ больш павысіць канверсію сайта ;
- Месца размяшчэння тэксту прызыву – важны момант, які варта старанна абдумаць. Спрабуйце розныя варыянты: уверсе, унізе старонкі, справа, злева, посередине…
- Стыль тэксту прызыву – тут маецца на ўвазе знешні выгляд тэксту, яго афармленне (проста тэкст, кнопка або актыўная спасылка), памеры, колер ;
- Даўжыня і стыль кантэнту. Вам трэба будзе вырашыць, як павінен выглядаць тэкст на старонцы: ці будзе ён доўгім або кароткім, колькі падзагалоўкам варта зрабіць, колькі спісаў, даўжыня абзацаў і т.д. Тэстуе розныя варыяцыі, каб зрабіць правільны выбар ;
- Малюнкі. Пра важнасць гэтага элемента пішуць і гавораць усе. Таму паўтарацца не будзем, а толькі адзначым, што тэставаць варта не толькі памер і якасць малюнка, але таксама іх колькасць на старонцы ;
- Прапановы аб зніжках, бонусах, акцыях – яны таксама могуць быць пратэставаны. Карысны савет: перад тэстам паспрабуйце выкарыстоўваць падобныя паміж сабой прапановы, разбіваючы іх пры гэтым на групы: бясплатная дастаўка, зніжка, бонус.
Важна! Рэкамендуецца адразу скласці спіс усіх элементаў, якія вы хочаце пратэставаць, а таксама план працэсу, пажадана да яго пачатку. Гэта дазволіць вам быць упэўненым у тым, што тэст пройдуць усе важныя для вас элементы. Таксама варта адразу запісаць усе першапачатковыя дадзеныя, каб мець магчымасць параўнаць іх з атрыманымі вынікамі.
Інструменты спліт-тэставанні
Пасля таго, як стратэгія тэставання будзе распрацавана, неабходна пераключыць увагу на тэст-інструменты, Якія дзеляцца на 2 асноўных тыпу :
- інструменты, накіроўвалыя наведвальнікаў вэб-рэсурсу на розныя яго старонкі ;
- інструменты, з дапамогай якіх можна адсочваць атрыманыя вынікі.
Адзін з лепшых інструментаў - Google Website Optimizer. Перад працай з ім неабходна азнаёміцца з Кіраўніцтвам (https://support.google.com/adwords/answer/6146252?hl=ru&rd=1).
Практычныя парады па спліт-тэсту :
У плане таго, на кім варта праводзіць тэст, меркаванні аўтарытэтных крыніц падзяліліся. З аднаго боку, рэкамендуецца тэст праводзіць толькі на новых патэнцыйных кліентах, паколькі пры працы з існуючымі вынікі будуць недакладнымі з-за прадузятасці. З іншага боку – лепш працаваць з тымі, хто ўжо купляе прадукты, паколькі менавіта іх меркаванне павінна быць пастаўлена ў аснову.
І самае галоўнае – паслядоўнасць і кантроль! Вы жадаеце бачыць дакладныя дадзеныя? Вам трэба сачыць за дбайнасцю планавання і выканання тэсту. У гэтым выпадку можна спакойна спадзявацца на атрыманыя вынікі, прымаючы важныя рашэнні!