Раздробны гандаль – шляху павелічэння продажаў
Кожны рознічны магазін ставіць перад сабой задачы дасягнуць максімальнай рэнтабельнасці за кошт высокіх паказчыкаў прыбытку. Для гэтага варта задумацца над узроўнем продажаў і магчымасцю іх павышэння.
Часцяком мы выбіраем адзіны шлях у выглядзе рэкламы крамы і яго прадукцыі. З гэтай мэтай многія абмяжоўваюцца яркай шыльдай, наяўнасцю інфармацыйных плакатаў у вонкавых вітрынах або стварэннем сайта крамы Больш эфектыўна будзе падысці да вырашэння праблемы, як. павялічыць продажу ў краме, комплексна, звярнуўшы ўвагу на два галоўных аспекты :
- павелічэнне патоку пакупнікоў ;
- павышэнне сярэдняга чэка.
Колькасць пакупнікоў і частата пакупак – як палепшыць гэты паказчык

Мы выдатна разумеем, што даходы наўпрост звязаныя з колькасцю пакупнікоў і пакупак З пункту гледжання маркетолагаў павялічыць продажу ў краме ў крызіс можна некалькімі спосабамі.
Па-першае, трэба пастарацца прыцягнуць у лік кліентаў максімальна магчымае колькасць людзей. Для гэтага можна ўжываць разнастайныя рэкламныя прыёмы :
- размяшчэнне «стопов» з элементамі фірмовага стылю у непасрэднай блізкасці да крамы ;
- распаўсюджванне рэкламнай інфармацыі ў часопісах і газетах, ТБ і радыёканалах, сеткі Інтэрнэту ;
- правядзенне крос-мерапрыемстваў з гандлёвымі прадстаўнікамі партнёраў ;
- пашырэнне зоны ахопу аўдыторыі, размяшчаючы рэкламныя носьбіты ў розных грамадскіх месцах суседніх вуліц і кварталаў.
Па-другое, павялічыць продажу можна і з бягучай базай кліентаў, паспрабаваўшы зрабіць іх пакупкі больш частымі. Ўмоўна ўсіх пастаянных пакупнікоў можна падзяліць на тры групы :
- лаяльныя кліенты (20-40%), якія аддаюць перавагу рабіць пакупкі менавіта ў нашым краме ці пачаткоўцы тут пошук неабходнага тавару ;
- асноўная частка наведвальнікаў, якія купляюць у нас тавар ад выпадку да выпадку і лёгка знаходзяць альтэрнатыву ў наведванні канкурэнтных кропак ;
- баласт, да якога адносяцца людзі, выпадкова зазірнулі ў краму ці прыезджыя.
Зразумела, што працаваць неабходна з першымі двума катэгорыямі. Каб прымусіць такіх пакупнікоў часцей атаварвацца ў нашай краме, найбольш рацыянальна будзе распрацаваць спецыяльную праграму лаяльнасці або праводзіць прывабныя разавыя акцыі. Гэта дапаможа вырашыць адразу некалькі важных задач :
- сфармаваць станоўчае меркаванне аб кампаніі ;
- скласці кліенцкую базу ;
- стымуляваць сталасць пакупак кліентаў ;
- прыцягнуць новых пакупнікоў.
І нарэшце, па-трэцяе, лік пакупак можна павялічыць праз павышэнне канверсіі – адносіны колькасці чэкаў да ліку наведвальнікаў крамы. Гэты паказчык заўсёды залежыць ад двух фактараў: мерчандайзинга і працы прадаўцоў. Таму, імкнучыся да павелічэння продажаў трэба прааналізаваць даступнасць выкладкі тавару і наяўнасць спецыяльных выразных акцэнтаў на вітрынах. Не менш важная ў гэтым аспекце і актыўнасць прадаўцоў, якія павінны ўмець прафесійна і ненадакучліва прапанаваць неабходны кліенту тавар.
Эфектыўная альтэрнатыва – павелічэнне сумы пакупак.

Вырашыць праблему павелічэння продажаў таксама можна, забяспечыўшы павелічэнне сумы чэка.
Для гэтага рэкамендуецца выкарыстоўваць розныя варыянты :
- дубляваць хадавы тавар у касавай зоне ;
- практыкаваць выкладку камплектамі ;
- зацікаўліваць пакупніка прапановамі ўсёй лінейкі тавару ;
- прафесійна тлумачыць выгаду ад больш дарагога набыцця.
Такім чынам, асноўныя спосабы павелічэння продажаў у розніцы складаюцца ў правядзенні маркетынгавых мерапрыемстваў, мерчандайзинге крамы і прафесіяналізме персаналу. Пры гэтым прымаць канкрэтныя рашэнні варта толькі пасля поўнага аналізу работы гандлёвай кропкі, вызначэння моцных і слабых месцаў. Супаставіўшы значэння колькасці пакупнікоў, частоты пакупак, паказчыка канверсіі, эфектыўнасці раскладкі, памеру сярэдняга чэка, можна прыступаць да распрацоўкі выразнага алгарытму дзеянняў для павелічэння аб'ёму продажаў для крамы.