03.03.2014

Прототипирование сайтаў ўяўляе сабой працэс стварэння просты схемы, накіда старонкі будучага сайта, дзе будуць адлюстроўвацца асноўныя яго элементы.

Мэты прототипирования заключаюцца ў тым, каб :

  • дасканала прадумаць, дзе будуць размяшчацца блокі і элементы сайта ;
  • дазволіць убачыць канцэпцыю будучага сайта «со стороны» ;
  • пісьменна арганізаваць навігацыйную сістэму сайта ;
  • вырашыць, якім чынам арганізаваць узаемадзеянне з наведвальнікамі вэб-рэсурсу.

Калі перад вамі стаіць такая задача, як распрацоўка інтэрнэт-сайта, То варта не абыходзіць увагай працэс прототипирования. Ён дазволіць скараціць часавыя і грашовыя выдаткі. Праект будзе стварацца хутчэй, а дапрацовак у працэсе будзе значна менш. Заказчык (уладальнік будучага вэб-рэсурсу) будзе адразу бачыць, што ён атрымае ў выніку, а распрацоўніку будзе цалкам зразумелыя яго мэты і патрэбы.

Да прататыпам сайта вылучаюцца наступныя патрабаванні :

  • не трэба працаваць над ім доўга, ён павінен стварацца хутка ;
  • у яго павінна быць проста ўносіць змены ;
  • прататып павінен быць інтэрактыўным ;
  • заказчык, праграміст, менеджэр і іншыя ўдзельнікі працэс павінны мець магчымасць убачыць і ацаніць прататып (даступнасць прататыпа) ;
  • у асобных выпадках прататыпы трэба ствараць досыць дэталёвымі.
  • Працэс прототипирования можна назваць часткай такога працэсу, як стварэнне дызайн-макетаў Пачынаецца ўсё з ўважлівага аналізу кантэнту, каб атрымаць у выніку структуру будучага вэб-рэсурсу. Тут не столькі важныя дэталі інтэрфейсу, колькі вырашаецца адна з задач – пабудова пісьменнай структуры для працэсу ўзаемадзеяння з будучымі наведвальнікамі вэб-сайта.

    Прототипирование і яго віды


    Папяровае прототипирование – адзін з самых хуткіх і простых спосабаў стварэння эскіза. Разработка прототипа сайтаАкрамя таго, яго лёгка змяняць і маштабаваць, а яго стваральнікі не павінны валодаць навыкамі працы з графічнымі рэдактарамі. Мінусы – недахоп інтэрактыўнасці, ня прафесійнасць вонкавага выгляду.

    Проціпіраванне на дошцы мае тыя ж вартасці, што і першы спосаб. Галоўны мінус – абмежаванне даступнасці.

    Стварэнне прататыпа з дапамогай спецпраграм: Axure Pro, Microsoft Visio, Adobe InDesign і Adobe Photoshop. Самай папулярнай з'яўляецца першая. Прастата стварэння, аператыўнасць ўнясення змяненняў, інтэрактыўнасць, эстэтычнасць вонкавага выгляду і нават частковае тэставанне юзабіліці – асноўныя перавагі гэтага спосабу прототипирования. Мінусаў, як такіх, няма.

    Стварэнне эскізаў з дапамогай онлайн-рэсурсаў. Плюсы – тыя ж самыя, што і ў папярэдняга спосабу. Мінус толькі адзін – ўсе онлайн-сэрвісы не падтрымліваюць рускую мову. А гэта азначае, што працаваць з імі зможа толькі той, хто добра ведае ангельскую мову.

    Выбіраючы спосаб прототипирования, а таксама зважаць на асаблівасці пэўнай сітуацыі. Для сваіх патрэбаў можна выкарыстоўваць першы варыянт, але калі трэба будзе паказваць эскіз заказчыку, то лепш выбраць апошнія два спосабу прототипирования.

    Іншыя артыкулы па тэме:
    Артыкул
    Налада рэкламы ў Google Adwords

    Google Ads – сістэма налады рэкламы для паказаў у выдачы пошуку Google і на старонках сайтаў-партнёраў пошукавіка, якія ўваходзяць у Кантэкстна-медыйную сетку (КМС).

    Артыкул
    Налада рэкламы ў Яндэкс.Дырэкт

    Яндэкс Дырэкт – магутны інструмент прасоўвання бізнесу. Яго функцыянал – паказы рэкламы зацікаўленым карыстальнікам.