05.24.2013

Патрык Кокс - спецыяліст, ужо шмат гадоў займаецца пытаннямі юзабіліці, сфармаваў 10 прынцыпаў, якімі варта кіравацца пры распрацоўцы мабільных прыкладанняў.

У першую чаргу, ён указаў на неабходнасць выкарыстання семантычнай разметкі.

Гэта дапаможа палепшыць сегментацыю паміж формай і зместам, паменшыць памер файла, дасць магчымасць лепш разабрацца карыстачу ў змесце старонкі, а таксама палепшыць яе даступнасць. Пры гэтым Патрык Кокс раіць :
  • прадстаўляць прыкладання для мабільных прылад з дапамогай CSS бэк-граўнду (можна і іншыя спосабы) ;
  • выкарыстоўвайце тэгі для абазначэння ўтрымання (поўны спіс падыходных для гэтых мэтаў тэгаў можна знайсці тут;
  • памятаеце, што семантычнае ядро не мае ніякага дачынення да стылю, бо гэта спосаб арганізацыі змесціва вэб-старонкі.

Па-другое, варта дакладна і выразна фармуляваць пастаўленую задачу. Дизайн интерфейсов мобильных приложенийКалі вы робіце мабільную версію сайта, то варта памятаць пра тое, што яна неабходная для вырашэння пэўных (!) Пытанняў. Менавіта таму не перагружайце мабільныя старонкі вялікім «ассортиментом» функцый, а абмяжуйцеся самымі важнымі з іх, зручна размясціўшы іх на вэб-старонцы мабільнага прыкладання. І памятайце пра маштабы (у кожны экран пажадана ўключаць не больш за 3-х функцый / элементаў).

Па-трэцяе , не варта перагружаць старонкі мабільнага прыкладання. Калі казаць больш дакладна, то не трэба запаўняць чымсьці абсалютна ўсе пустыя месцы на экране. Вылучым асноўную думку гэтага прынцыпу: у кожнага карыстальніка розная хуткасць злучэння. Мабільная версія не павінна «весить» занадта шмат. Колькасць малюнкаў, CSS-стыляў і ўкладзеных файлаў павінна быць зведзена да мінімуму, тэксты не павінны быць занадта аб'ёмнымі, а палегчыць код можна за кошт семантычнай разметкі.

Чацвёрты прынцып Патрыка Кокса – не трэба выкарыстоўваць вылучанае стан Памятаеце пра тое, што ўсе мабільныя прылады кіруюцца з дапамогай пальцаў або стілус. І розніца паміж гэтым спосабам і кіраваннем мышшу – велізарная. Таму :!

  • каб пазначыць спасылку лепш выкарыстоўваць спецкнопку, якую аформіце адпаведным чынам (адценні, рэльеф) ;
  • доступ да падрабязнасцяў лепш пазначыць з дапамогай стрэлкі ;
  • выкарыстоўвайце тыя абразкі, якія знаёмыя большасці карыстальнікаў, такі сабе класічны варыянт.

Пяты прынцып тычыцца тэксту. Патрык Кокс рэкамендуе выкарыстоўваць буйны шрыфт, Пры гэтым пісаць проста і зразумела, каб нават на малым экране карыстачу было зручна і лёгка чытаць тое, што напісана на сайце. Але памятайце, чым буйней шрыфт, тым менш інфармацыі змясціцца на дысплеі. Аптымальны варыянт 28 пунктаў. Рэкамендацыі :

  • ніякай лішняй інфармацыі ;
  • тэксты толькі невялікага аб'ёму, простыя і зразумелыя ;
  • не выкарыстоўваць часта функцыю «прокрутка», а ўжываць кнопку «Далее» для пераходу да падрабязнаму апісанню.

Шосты савет, які дае Патрык Кокс, тычыцца выкарыстання элементаў змесціва сайта у навігацыі мабільнага прыкладання. У прыватнасці, гаворка ідзе пра тое, што націск пальца на якую-небудзь вобласць экрана – ўжо можа быць спосабам выканання якога-небудзь дзеяння. Напрыклад, не трэба выкарыстоўваць функцыю пракруткі, паколькі яе можа выконваць і сам сэнсарны экран.

Варта надаць больш увагі каляровай гаме прыкладання – гэта сёмы прынцып, якім варта Эргономика мобильных приложенийкіравацца пры стварэнні мабільнага прыкладання Не рабіце іх занадта яркімі, рэзкімі, паколькі мабільнае прылада знаходзіцца звычайна бліжэй да вачэй карыстальніка, чым экран ПК. Савет: выбірайце прыемную для вачэй каляровую гаму, робячы яе кантраснай, каб на экране мабільнага тэлефона яна глядзелася больш эфектна.

Прастата – восьмы прынцып стварэння інтэрфейсу мабільнага прыкладання. Не варта выкарыстоўваць экстравагантныя, нетрадыцыйныя элементы, абмяжуецеся простымі і зразумелымі для кожнага рашэннямі.

Дзевяты прынцып – наяўнасць зваротнай сувязі Гаворка ідзе нават не пра тое, каб карыстальнік мог напісаць вам, а пра тое, каб ён мог бачыць, што адбываецца з дадаткам ў дадзены момант. Стварайце дыялогавыя вокны, паказвайце ход загрузкі старонкі, паведамляйце пра тое, што карыстальнік забыўся запоўніць якое-небудзь поле. Для паўнавартаснага дыялогу лепш за ўсё выкарыстоўваць JavaScript (JQuery або Scriptaculous).

І апошні, дзесяты прынцып – захоўвайце вольная прастора Кіраваць пальцамі значна складаней, чым мышшу, асабліва мужчынам. Таму паклапаціцеся пра тое, каб вакол клікабельнага элемента было дастаткова вольнага прасторы для націску на іх пальцам. Рэкамендацыі: спасылкі вылучайце ня падкрэсьліваньнем, а кнопкамі, павялічвайце вышыню радкоў для зручнасці чытання, стварайце ўнутраныя поля для таго, каб карыстальнік мог выразна бачыць усе элементы.

Іншыя артыкулы па тэме:
Артыкул
Налада рэкламы ў Google Adwords

Google Ads – сістэма налады рэкламы для паказаў у выдачы пошуку Google і на старонках сайтаў-партнёраў пошукавіка, якія ўваходзяць у Кантэкстна-медыйную сетку (КМС).

Артыкул
Налада рэкламы ў Яндэкс.Дырэкт

Яндэкс Дырэкт – магутны інструмент прасоўвання бізнесу. Яго функцыянал – паказы рэкламы зацікаўленым карыстальнікам.