04.01.2013

Як пісаць добрыя тэксты для вэб-старонак? Гэтым пытаннем задаюцца многія, але не многія ведаюць, як на яго адказаць. Мы дапаможам вам сваімі падказкамі.
Такім чынам, пачнем з таго, чаго рабіць не варта.

Па-першае, варта памятаць – вэб-тэкст не падобны на звычайны друкаваны, прызначаны для папяровых носьбітаў. А гэта азначае, што пісаць такі тэкст ня варта як той, што пішацца для паперы фармату А4. Справа ў тым, што нашы вочы натрэніраваныя гадамі на чытанне друкаваных старонак. Мы можам праглядаць яго ўверх-уніз і нават па дыяганалі, успрымаючы ўсё, што там напісана. Іншая справа тэксты для вэб-старонак. Яны не могуць быць бясконцымі, у іх абавязкова павінны быць абзацы і вылучэнні, на якія варта звяртаць увагу. Вылучыць цікавыя і карысныя месцы можна шрыфтам або колерам. Гэта не дазволіць вачам чытае чалавека стаміцца, не дайшоўшы да патрэбнага месца, а значыць, ён не страціць цікавасць да таго, што вывучае.
Па-другое, не варта перагружаць тэкст графікай. Тут гаворка ідзе не толькі аб малюнках вялікага памеру, якія доўга грузяцца і могуць зацямніць сабой тэкст зусім. Ужо даказана, што ўвага ад тэксту адцягваюць і маленькія карцінкі, скачуць і мігцяць на экране, у тым ліку і банеры, асабліва рэкламныя. Яны часта нічога не дадаюць да зместу тэксту, але затое адцягваюць чытача і зацяняюць змест. З-за гэтага чалавек, які вывучае інфармацыю на сайце, можа быць збіты з панталыку, уведзены ў зман, перастае разумець, куды ісці за патрэбнай інфармацыяй. Адзначым яшчэ адзін мінус – з-за вялікага аб'ёму графікі, старонка можа доўга загружацца. У выніку карыстальнік раздражняецца, і проста сыходзіць з сайта. Ўсё! Спаборніцтва за права даць інфармацыю вашым сайтам будзе яшчэ раз прайграна!

Цяпер жа пра тое, што ТРЭБА рабіць і як рабіць правільна.

Тэму, асноўную ідэю і высновы карыстальнік павінен бачыць адразу. Пры гэтым яны павінны быць лёгка находимыми і зразумелымі.

Улічыце, што структура вызначацца ідэямі. Гэта азначае, што асноўныя думкі павінны быць уверсе экрана, а дапаможную і другарадную інфармацыю трэба размяшчаць ніжэй.

Кантэнт вашага сайта павінен быць лёгка чытаем, не выклікаць цяжкасцяў у яго асэнсаванні. Пры гэтым лепш за ўсё выкарыстоўваць простыя канструкцыі. Маркіраваныя спісы таксама дададуць яснасці.

Текст на сайт

Спецыфічнай тэрміналогіяй, якая зразумелая далёка не кожнаму, таксама лепш не злоўжываць. Выключэнне складаюць толькі выпадкі, калі вам трэба даць дакладную фармулёўку, пераследуючы пэўную мэту. Сюды ж можна аднесці яшчэ адно правіла – выкінуць усё лішняе. Калі развагі не маюць дачынення да тэмы, якую вы раскрываеце на сваёй старонцы, ад іх неабходна пазбавіцца, якімі б разумнымі яны не былі.

Дадзеныя, дэталі і складанасці лепш размясціць на наступных старонках, не забываючы пра логіку іх накіравання. Выкарыстоўвайце для пераходу на іх гіперспасылкі. Гэта аблегчыць карыстачу «работу», бо яму не прыйдзецца марнаваць час на пошукі патрэбнай тэмы, націснуўшы на спасылку, ён адразу патрапіць туды, куды яму трэба. Натуральна, інфармацыя, выкладзеная там, павінна адпавядаць запыце.

Акрамя таго, мэтазгодна выкарыстоўваць спасылкі на друк, якія дазволяць карыстачу атрымаць больш падрабязную інфармацыю, замест таго, каб гэтую інфармацыю выкладваць на старонку, тым самым яе перагружаючы.

Важна правяраць тэксты на правапіс. Гэта можна зрабіць спачатку самастойна, а затым падвергнуць тэкст незалежнаму рэдагаванню.

Цяпер некалькі слоў пра фарматаванні. Улічыце, што :

  • кожная старонка сайта павінна адпавядаць выбраным дызайне.
  • абзацы лепш падзяляць пустымі радкамі, каб зрабіць ваш тэкст больш зручным для чытання.
  • лепш выкарыстоўваць табліцы, якія складаюцца з аднаго вочка, цэнтруючы свой тэкст на экране. Не забывайце аб водступах злева і справа ад яе.

Пад тэкстам можна змясціць спасылку для зваротнай сувязі – mailto, для пытанняў, каментароў і прапаноў карыстальнікаў. Гэта павысіць эфектыўнасць вашага сайта.

Выкарыстоўвайце графіку для ўзмацнення, удакладнення, падкрэслення і замены тэксту, але, ні ў якім разе, яна не павінна адцягваць чытае ад яго, быць бессэнсоўнай і заблытваецца.

Іншыя артыкулы па тэме:
Артыкул
Налада рэкламы ў Google Adwords

Google Ads – сістэма налады рэкламы для паказаў у выдачы пошуку Google і на старонках сайтаў-партнёраў пошукавіка, якія ўваходзяць у Кантэкстна-медыйную сетку (КМС).

Артыкул
Налада рэкламы ў Яндэкс.Дырэкт

Яндэкс Дырэкт – магутны інструмент прасоўвання бізнесу. Яго функцыянал – паказы рэкламы зацікаўленым карыстальнікам.