Flat-дызайн і яго асноўныя прынцыпы
Flat-дызайн у сферы стварэння сайтаў – гэта даволі проста, калі прытрымлівацца асноўных прынцыпаў, якія дапамагаюць зрабіць дызайн вэб-рэсурсу адпаведным сучасным патрабаванням, то ёсць плоскім.
«Без эффектов» - пункт першы
У аснове flat-дызайну ляжыць двухмерных стыль. Сутнасць у тым, каб цалкам пазбавіцца ад якіх-небудзь элементаў на краях, якія робяць яго аб'ёмным, глыбокім – кутоў, ценяў, скосаў, рэльефаў і т.д. Гэты вэб-дызайн патрабуе прытрымлівацца дадзенага правіла жорстка і няўхільна ў дачыненні да любога блока і кампанента – ад малюнкаў да кнопак.
Адсутнасць глыбіні, рэалістычнасці – гэта адно з асноўных адрозненняў дызайну «flat» ад дызайну « ад дызайну «3D». Але што робіць плоскі дызайн папулярным? Ярка выражаны знешні выгляд, выразная іерархія элементаў, прастата ўзаемадзеяння карыстальнікаў, прастата выканання адносна мабільных прыкладанняў, прызначаных для прылад з мінімальным наборам кнопак і опцый і параўнальна невялікім экранам.
Прастата элементаў – прынцып № 2
Распрацоўка вэб-сайтаў з плоскім дызайнам грунтуецца на выкарыстанні простых элементаў – кнопак і абразкоў звычайных геаметрычных формаў: прастакутнік, квадрат, трохкутнік, круг і т.д. часцей за ўсё краю іх маюць роўную форму, але часам дызайнеры надаюць ім невялікую крывулю. Галоўнае – лёгкасць і клікабельнасць кожнага элемента інтэрфейсу сайта.
Тут трэба адзначыць яшчэ неабходнасць адрозніваць прастату элементаў ад прастаты дызайну. Другое ніяк не адносіцца да стылю «flat».
Трэці прынцып – акцэнт на тыпаграфікі
Гаворка ідзе пра тое, што шрыфты, якія выкарыстоўваюцца дызайнерам, павінны адпавядаць агульнай схеме абранага вэб-дызайну. Гэта значыць не варта выкарыстоўваць празмерна упрыгожаны шрыфт, калі вы вырашылі зрабіць flat-дызайн – гэта будзе глядзецца дзіўна і недарэчна. Выбірайце лепш просты і легкопонятный, каб агульная канцэпцыя была завершанай.
Прынцып № 4 – акцэнтуем увагу на колеры
Колеравая палітра для плоскага дызайну можа быць абраная з ліку самых яркіх, маляўнічых і смелых, тых, што звычайна не выкарыстоўваюцца для стварэння дызайну іншых стыляў. Тут звычайна выкарыстоўваюцца спалучэння розных кветак, часцей за ўсё двух-трох, але часам іх колькасць даходзіць да шасці-васьмі, прычым усе выкарыстоўваюцца ў роўнай ступені.
Звярніце ўвагу, што для плоскага дызайну падыходзяць больш колеру асноўнага каляровага круга, а не іх адценні або тоны. Папулярныя таксама рэтра-колеры: salmon (ласосевый), purple (фіялетавы), green (зялёны) і blue (сіні).
Пяты прынцып – мінімалістычны падыходу
Пазбягайце «наворотов», калі вырашылі стварыць плоскі дызайн. Калі дадаеце фатаграфіі, то яны павінны быць простымі, не занадта адцягваючымі ўвагу, гарманічна ўпісваецца ў агульную ідэю.
Вось уласна і ўсе пяць прынцыпаў, на якія варта звяртаць асаблівую ўвагу пры распрацоўцы flat-дызайну. Але напрыканцы адзначым яшчэ адзін момант, які нельга выпусціць. Гаворка ідзе пра «почти плоском» дызайне, які ствараецца на аснове тэхнік «плоского» дызайну з даданнем дадатковых эфектаў: градыентаў, ценяў і т.д. Але не ўсіх разам, а толькі аднаго, вызначанага, які дызайнер прымяняе да ўсіх элементаў. Водгукі аб такім стылі дызайну супярэчлівыя. Адным ён падабаецца за дадатковыя тэкстуры і глыбіню? адсутнасць рэзкасці, а іншыя лічаць, што змешванне двух стыляў перашкодзіць вызначыць уласны стыль.