01.25.2013

Па змаўчанні любы капірайтынгу павінен быць прадаўцам. Бо ад яго залежыць тое, наколькі станоўча складзецца ўспрыманне ў чытае аб прадмеце маналогу – прадукце, паслузе, брэндзе. Важна ўсведамленне чытачом важнасці. Прычым у ідэале наступаць яно павінна без усякай дакучлівасці, ўтойліва.

Вядома, можна бясконца доўга пісаць прадаюць тэксты, а затым аналізаваць іх эфектыўнасць рознымі суб'ектыўнымі паказчыкамі. А можна паступіць прасцей – арыентавацца на чужы вопыт. Трохі карэкцыі – і вуаля! – перад вамі макет паспяховага капірайтынгу.

Дзіўна, але свет капірайту не патрабуе ад пішучага ідэальнай пісьменнасці. Куды важней ў гэтым свеце знайсці правільныя шляху іх прэзентацыі. Так, правільна складзеныя тэксты для рассыланняў будзе ў разы больш эфектыўна насычанага метафарамі мастацкага тэксту. Прычым не абавязкова прыёмы, эфектыўныя ў звычайнай рэкламе, варта праецыраваць і на копирайтинг – тут часам спрацоўваюць метады, якія ў маркетынгу прынята лічыць неэфектыўнымі.

Як навучыцца пісаць якасны капірайт? Пастараемся разабрацца па пунктах.

Уменне вучыцца на ўласных памылках


Уменне разумець, што ваш прадукт не ідэальны – сур'ёзны крок насустрач будучага поспеху. Нежаданне ж прызнаваць, што тэкст зусім не спрыяе прасоўванні тавару, Можа абярнуцца для «звездного» копірайтэр крахам. Таму трэба ставіць сябе на месца заказчыка. Як вы лічыце, ці можа хоць нейкі найменшы недахоп паспрыяць страты даходу? Ці сапраўды тэкст «продает»?

Шлях да эфектыўнага капірайтынгу – гэта шлях спроб і памылак. Вучыцеся, аналізуйце, пытайцеся саветаў у зуброў капірайт-мастацтва. Забудзьцеся пра свае школьныя і універсітэцкія поспехі на гэтай ніве. Якім бы таленавітым журналістам ці лінгвістам вы б ні былі, запомніце: як копірайтэр вы - спецыяліст пачатковец.

Добры матэрыял – гэта вынік шматгадовага вопыту, а не выпадковы прадукт ўдалага збегу абставінаў. Таму і ўменне вучыцца на сваіх і чужых памылках тут – аснова асноў.

Практычны эфект


Калі ваш тэкст не прадае, то ён бескарысны. Капірайт – паняцце не тэарэтычнае. Ён «пляшет» ад выніку. Працуйце па метадзе «от покупателя», а не «от продавца». Старайцеся зразумець, як павядзе сябе кліент. Ўсведамленне выгады – вось што важна для патэнцыйнага спажыўца.

Можна прывесці прыклад апісання тэрмастата ад аднаго з лепшых копірайтэр свету Джозэф Шугерман. Пазіцыянаванае першапачаткова як пачварнае, пазбаўленае індыкатара, прылада, на практыцы аказваецца зручным і карысным, характарызуючыся проста незаменнымі функцыямі. Гэта дазволіла вытворцу прадаць усе выпушчаныя тэрмастаты ўсяго за тры гады.

Выснову аб эфектыўнасці такога прыёму рабіце самастойна. Важна не перагнуць палку. Запомніце: выдатны капірайт – гэта залатая сярэдзіна, якую кожны шукае сам. Ўдалага пошуку!

Іншыя артыкулы па тэме:
Артыкул
Налада рэкламы ў Google Adwords

Google Ads – сістэма налады рэкламы для паказаў у выдачы пошуку Google і на старонках сайтаў-партнёраў пошукавіка, якія ўваходзяць у Кантэкстна-медыйную сетку (КМС).

Артыкул
Налада рэкламы ў Яндэкс.Дырэкт

Яндэкс Дырэкт – магутны інструмент прасоўвання бізнесу. Яго функцыянал – паказы рэкламы зацікаўленым карыстальнікам.